Wednesday, May 20

Orange Cake

This is definitely my favourite cake! Orange cake. It's a homemade cake. Aku tak suka beli kek display. Aku suka kek yang homemade. I dont like icing cakes such as fondant cake, bday cake. Any icing cakes is not my type. 

Cerita pasal kek... oven aku pernah meletup sebab bakar kek. Time tu adik aku, Hanim tunggu result SPM. So most of the time, dia tak buat apa. Kebetulan pulak, dia nak belajar masak kek. Jadi aku pun ajak ler dia masak kek kat rumah aku. Aku ingat lagi, time tu ada cerita Juon ( kan tengah hebat cerita hantu korea waktu tu). So, sambil buat kek, sambil tengok TV. Kami pun masak tiga kek sekali gus. Oven aku cuma boleh sumbat satu kek je sekali jalan. Maknanya kena bakar tiga round. Masuk kali ketiga, oven aku terus meletup. Mujur 3rd kek survive tapi bantat! 

And until now, aku terus mati minat nak masak kek. Oven yang rosak tu pun, aku tak repair2. Bila teringin nak makan homemade cake, mula la belek no hp kawan2 yang pakar masak kek. Kek nie aku beli dari Mai.





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...