Sunday, January 15

kisah pau

Korang makan pau macam mana? Adakah sebaik saja dibeli, terus makan atau apa? Aku ada stail bila makan pau. Kulit luarnya aku akan buang seperti dalam gambar. Aku tak tau kenapa, tapi sejak kecil, aku memang diajar begitu. Sebab kulit luarnya terdedah kepada habuk and what-not. 

Now, aku perturunkan ilmu 'makanpaubuangkulitdulu' kepada anak-anak aku. Tapi ada jer anak aku yang terus ngap pau tu masuk mulut. Malas nak buang kulit, katanya. Lantakler, janji aku dah ajar cara yang terbaik untuk makan pau. Lagipun no harm in doing that. In whatever i do, aku akan selalu basuh dulu benda yang aku nak guna atau nak makan. Sebabnya there's a small voice in me keep whispering "Yanti, be careful. Manalah tau, ada cicak atau lipas yang dah bertenggek atas benda tu."  eeeeeyuks!!!!

So now, tepuk dada tanya tekak... sanggup tak nak makan kalau creepy-crawly dah mencemari makanan kita tu? Fikir-fikirkan ya.... 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...