Monday, July 19

JM Beriani House

JM Beriani House! Sape yang tak kenal, kan? Fofular apa tempat nie. Masakan dia pun sedap2. Aku pengikut JM nie sejak dia mula establish kat KL. Time tu harga dia jauh lebih murah dari sekarang. Satu set boleh dapat RM5.50. Now, satu set RM10.90 minimum. 

Ini first time kami makan JM Beriani kat Tesco, MRR2. Tempatnya lebih spacious compared to other branches. Dah lama jugak kami tak ke sini. Tup2 harganya masyaAllah! Tapi sekali-sekala, apa salahnya. 


Ini aksi2 sebelum makan.
"Ayah, kalau ya pun lapar, janganlah anak pun nak dibaham."


Mukhriz dengan set beriani ayam goreng + orange juice.
RM10.90 perset.

Daniel balik cuti, tu yang 'jalan-jalan cari makan'.


Tengoklah muka aku nie. Muka bersalah. "Nak makan ke tak?" Tapi aku makan juga sikit. Disebabkan dah lama aku tak makan nasi, malamnya aku sakit kepala yang teramat sangat. Aku telan 3 bj Caffox dalam masa 3 jam. Imagine! Agaknya perut aku terkejut dan angin pun naik ke kepala, tu yang sakit sangat2.



Afiq cukup suka kalau kakak dan abangnya balik cuti sebab ibu dan ayah akan keluar "Jalan-jalan cari makan". Next week, Awin pulak balik. Maknanya "Makan luar lagi!"


"Kenyang perut, hati senang!"

Set beriani ayam goreng= RM10.90 x 2
Set beriani ayam masak merah= RM12.90 x 2
Set beriani daging= RM15.90 x 2
Air buah x 6

Total lunch of the day: RM90 ++
Comment: Berbaloi sebab kenyang sampai ke malam!



2 comments:

zarin said...

haaa betul tu...memula try kat subang jaya dulu...sedap dan murah je....now ni punya lah mahal kan...tapi sebab sedap kami makan juga :D

MisY said...

betul tu, zarin. memang mahal tapi once in a bluemoon apa salahnya kan?
hehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...