Tuesday, May 7

Cendol Bakar

Sabtu...
en. asben ada shooting di Ijok.


Pagi...
en. asben ajar Daniel & Afiq cara guna CCD camera sebelum ke lokasi shooting. Tiga beranak ni memang giler gadjet. Look who's talking!!!! Ahaks!


Tengahari...
Saya dan anak2 tag along... saja nak menyibuk, duduk rumah boring.



Petang...
Sebaik saja shooting selesai, kami memanjangkan langkah ke Kuala Selangor. Cuaca terik buat saya teringat pada cendol bakar yang kononnya femes giler, siap masuk Jalan-jalan Cari Makan TV3. Siap ada drive-thru!!! Kat sini bukan hanya ada cendol saja, banyak lagi makanan lain seperti nasi ayam, satay, chicken chop, mee rebus etc. Pilih saja.


Saya pilih tauhu bakar! Bakar-bakar ni memang feveret saya! Tauhu bakar kat sini memang sedap, harga pun tak mahal, cuma RM3.50 satu set. Mukhriz & Daniel order Nasi Ayam Lemon, pun sedap. Cendol pulak, kami order flavour berbeza...cendol durian, cendol pulut dan cendol biasa. Cendol durian memang sedap... yang bestnya kat sini ialah free refill dan air minuman percuma. Dont expect free Sprite, teh o ais, air buah pulak yer... they only serve air sirap dan yang seangkatan dengannya. 


Customer memang ramai...sama ada yg menunggu di gerai atau yg beratur di lorong drive-thru. Untuk makluman, keistimewaan cendol bakar ni ialah gula melakanya dibakar. Sebab tu dipanggil Cendol Bakar. Itu menurut info yang saya tengok dalam JJCM. Ada juga Cendol Bakar di tempat lain tapi itu kerana penjualnya bernama Bakar! Ahaks! 



Semasa kami nak balik, bahagian drive-thru masih tak putus-putus kereta masuk. Murah betul rezeki si peniaga...alhamdulillah. Tapi memang sedap dan berbaloi. Kepada yang ke kuala sgor, jgn lupa singgah. 











4 comments:

Runiza said...

Kenapa di panggil cendol bakar? *musykil... huhu!*

MisY said...

Runiza,

ni mesti kes tak baca betul-betul nie... sebab i ada citer kenapa dipanggil cendol bakar. :-D

Runiza said...

Lol! How couldI miss the last statements!! hahaha! :D
okay okay... got it :)))

MisY said...

hehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...