Friday, May 3

Restoran Ikan Laga

Lokasi kat TTDI. En. asben ajak makan kat sini. Dia pernah try dan katanya sedap. Dalam kepala nie dah terfikir, "There gone my diet for today!" Dia tahu aku suka lauk2 kampung nie. 



Layout kedai ni unik sikit... temanya is RACING. So the seats, the decoration semuanya bertemakan racing.  Like above picture, seatnya ialah seat kereta lumba dan kaki kerusi ialah rim kereta. Perghhh! Banyak invest restoran nie. En. asben kata tempat ni memang pack giler time lunch. Kalau nak buat makan ramai2, better buat reservation or else, melopong! 


Kat sini, main signature dia ialah tempoyak ikan patin. Aku dah try. Fuhhh!!!! Memang terbaeklar! Sampai meleleh air hidung ni taw. Tapi kat sini bukan ada tempoyak jer, ada patin masak asam pedas, dll. Jom layan gambar2 kat bawah.



Anak2 pilih utk order nasi goreng ikan masin. Yang nie pun sodap jugok! Tambahan pula dia goreng dengan sayur kailan, perghhh!!!  


Air pilihan fresh orange, teh o ais and ribena. 


Ini set yg aku pilih... Tempoyak ikan patin + sambal belacan + ulaman (boleh choose nak petai atau sebagainya)  +  telur masin. Then side order pulak, aku pilih kerabu mangga & togeh masak ikan masin. OMG! Tanpa disedari aku belasah dua pinggan! Itulah masalah aku nie, kalau lauk kampung, jadi tak sedar diri, diet semua ke laut!  Tapi rasanya okay kot sebab mostly berasaskan sayur.

Harga pun berpatutan. Set ikan patin cuma RM11.90, kerabu mangga special rm5.90, togeh ikan masin rm3.90. 

Itulah entry saya kali ini... 







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...