Sunday, June 16

my homemade pizza

This is my first attempt! Pagi tu cari bahan2 di Jaya Grocer....semuanya ada kat situ. All set, let's do it!



 Mula-mula, sapukan sos tomato & sos cili. Ratakan atas roti piza tu. Then...


Taburkan segala bahan... ikut citarasa uol, nak letak bahan apa. Like me, i taburkan sosej, tuna, cube pineapple, cili benggala, parmesan cheese, mozarella cheese, daun oregano, button mushroom dan sedikit bawang besar yg dipotong bulat. Pastu spraykan thousand island, mayonis and sedikit pepper.


Then bakar dalam microwave. But remember, you need to preheat the oven first, at least 10-15 minutes then only you start to bake. Macam my microwave, i dont have to set the baking time sebab it will set by itself after the preheat process.


H a P p Y     p I z Z a!










No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...